28 Şubat 2012 Salı

eğitimde reformmuş! pabucumun reformu!


zorunlu ve tek elden eğitim zaman kaybından başka birşey değil bence. 8+4+4 yıldan 16 yıl eğitim aldım. hadi üniversiteyi ayır bir kenara o 12 yılda bana öğretilenleri ben sıkıştırılmış bir biçimde 3 yılda hadi en fazla 4 yılda öğrenirdim. çocukluğumun en güzel yıllarını sabahın köründe kalkıp okula giderek heba ettim. okul denen o saçmalık olmasa şuan fazladan birkaç dil bilebilirdim. profesyonel olarak yaptığım spor dalları, çaldığım enstürmanlar olabilirdi.

şurası çok açık bir şekilde gerçek ki 30 kişilik sınıflarda(ki bu iyimser bir sayı) herkesin kavrama süresi aynı olmadığı için eğitim ciddi anlamda yavaşlıyor. ben okumayı söktüm sonra sınıf okumayı öğrensin diye bekledim. toplama işlemini anladım ama sınıftan 3 kişi anlayamadı diye kıymetli saatlerim günlerim bu aptal saptal şeylerle harcandı gitti. okula gidip sıkıntıdan patlayıp döndüğüm günleri ben biliyorum.

eğitimin birleştirilmesi kadar idiotik bir uygulama daha olamaz. eğitimin özelleştirilmesinden, kişiye özel olmasından yanayım. herkesin maddi durumu buna elvermeyecekse yine isteyen çocuklarını devletin açacağı örgün öğretim kurumlarına göndersin ama ben çocuklarımı özel olarak eğitmek istiyorum. m.e.b ne kadar reform yaparsa yapsın benim vereceğim kalitede bir eğitim veremez, bundan da adım kadar eminim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder