25 Kasım 2012 Pazar

nutella ve muz

2010 yazı berbat bir yazdı ama güzel şeyler de olmuştu. Her şeyi hatırlayıp anlatmamı beklemeyin zira insanlar iniş ve çıkışları hatırlar, gerisi teferruattır. O yaz olan güzel şeylerden biri Sena ve Kudret teyze ile Armutlu'ya gitmemizdi.

Bostancı'dan Yalova vapuruna tam 1 saat 25 dakika rötarla binmiştik. Bunu hatırlıyorum çünkü geç kalmıştım. Geç kalmak insanın zamanı daha ciddiye almasına sebep oluyor. Armutlu'ya inmemizle ertesi sabahı arasında geçen zamanda olanları hatırlamıyorum ancak muhtemelen yatakları kapışmış, eşyalarımızı yerleştirmiş ve yol yorgunluğumuzu atmış olabiliriz.

Ertesi gün denize gittik. Kakao yağı almıştık. 1 haftalık Eylül tatilinde bronzlaşmak istemek böyle bir şey. Bol bol sürdük kakao yağını, sonra üstüne 30 faktörlü koruyucu sürdük çünkü gece acıdan ağlarken Kudret teyze'den azar işitmek istemiyorduk. En azından ben istemiyordum. Yetişkinlerle aram hiç bir zaman harika olmamıştır ama bunu öyle belli de etmem.

Yanıma Emrah Serbes'in her temas iz bırakır kitabını almıştım. Bu adamın deniz kenarında kakao yağını sürmüş, bikinileri, güneş gözlüklerini çekmişken ve yazın hit şarkıları bangır bangır çalarken okunacak bir adam olmadığını henüz bilmiyordum. Dolayısıyla şezlongda sere serpe yayılmış güneşlenirken kitap okuyan kız imajım hayli sarsıldı. Sena kitap getirmemişti, benden daha pratik ve eylem odaklıydı.

Bir gün bisiklet kiraladık, bütün siteyi defalarca gezdik. Nefes ve kelimeler tükettik, tek hatırladığım kıçımda oluşan ve bütün gece geçmeyen bisiklet selesi ağrısı. İnsanlar ya çok kötü, ya çok iyi olayları hatırlar demiştim.

Bir gün de marketten muz ve nutella aldık, herkes havuzda yüzüp kalori yakmaya çalışırken biz 1 kilo muzu nutellaya bandırarak yiyip bitirdik. Etraftaki teyzelerin bakışları bir anda değişti, artık potansiyel gelinleri değildik. Zaten Armutlu tam teyze mekanıydı. Aslında Sena ve ben de içinde teyze ruhu taşıyan genç görünümlü yaratıklardık. Ben sonradan gençleştim, o ergenlik sancılarını falan çok sonra yaşadım. Sena 23 yaşında bir teyze olarak hayatına devam ediyor.

O günden sonraki bütün günlerde 1 kilo muz, 1 kavanoz nutella bitirmek rutinimiz oldu. Muz bitince parmaklarla devam ediyorduk, kavanoz parıl parıl olana kadar da bırakmıyorduk. Sena o tatilde 4 kilo aldı. Ben normal yeme rutinimde olduğum için bu işten etkilenmedim.

Bir başka gün spa'ya gittik. Sanki tatil köyünde ne kadar imkan varsa hepsini değerlendirmeye yemin etmiş gibiydik. Spa dedikleri çeşitli kültürlerin hamamlarının bir araya toplanmış olduğu dandikten bir yerdi. Hamamda tellak vardır diye bir kağıt asılıydı. Çok heveslendim. O hamam hikayelerinde anlatılan 1 parmak kir çıktı, bütün derileri yüzüldü laflarının ne kadar yalan olduğunu gördüm çünkü benden 1 gram bile kir, ölü deri çıkmadı. Ya anamdan pir-ü pak doğmuştum ya da tellak bu işi bilmiyordu. Neticede hayalim oradan tertemiz, hafiflemiş çıkmakken yine kirli ve ıslak hissederek çıktım.

Nadiren havuza girdiğimiz zamanlardan birinin akabinde Sena'nın telefonunun kayıp olduğunu fark ettik. Her yeri aradık, en son havuz idaresine gidip sorduk, bize üstünden sular akan bir telefon verdiler. Canım arkadaşım unutkanlıkta sınırları zorlamış, yeni bir çığır açmış, telefonu şortunun cebinde unutarak havuza girmişti.

Tatilin sonuna yaklaşırken, mümkün olan neredeyse her etkinliği denemiştik, bir tek lunapak kalmıştı. Benim adrenalin sevdamın da etkisiyle go-cart'a gitmeye karar verdik. Ama zannettiğim kadar cesur değilmişim, saatte 10 km'yi geçtiğimi sanmıyorum. Bu sırada Sena delirmiş gibi bana tur üstüne tur bindirmiş, her yanımdan geçişinde nevrotik kahkahalar atarak bana bakmıştı. Sağ şeride çekilmiş, pisti yolların ustası, gözlerimin hastası arkadaşıma bırakmıştım. Arabadan indiğimizde hala dönen gözleriyle "heheheh nasıl da geçtim seni ama" dedi, çok keyifliydi. Bozulduğum belli olmasın diye öyle böyle geçiştirdim, eve döndük.

2010 yazı boktan bir yazdı totalde ama ara sıra güzel şeyler de olmuştu.

1. :D okurken çok eğlendiğimi burayada yazayım, yazmak ölümsüzleştirir zira.

o go kart, hayatımın en heyecanlı en zevk aldığım anlarından biri oldu, bir de orda başka bi insana dönüştüm cidden hatta bir daha binsem bence hız yapamam o kadar :D

yazmamış olduğun, benimse o tatil aklıma geldiğinde film karesi gibi zihnimde canlanan bir sahne var:

gün batımına yarım saat var, iskele gibi uzanmış kayalıkların en sonunda oturuyoruz( deniz kıyısındaki teyzeler açısından bak,film karesi estetiğinde bir açı bu) ayaklar denizde, denizde hoş bir rutin dalga sesi, sen havuzdan kalan muzları çıkarıyorsun ben nutellayı, işte burda kaşık neden yoktu hatırlamıyorum, varsa da bi şekilde kullanılamaz halde olmalıydı, çünkü biz (güneşin etkisiyle iyice erimiş) nutellayı muza dökerek, gerektiğinde nutellaya ellerimizle girişerek dibini sıyırarak her tarafımız nutella olmuş şekilde sefa sürerken dalgaların yavaştan kabarmaya başlaması, bizim başta çüşş huaahaha diye dalga geçmemiz sonra dalgaların iyice niyeti bozduğu noktada her kayalığa bir eşyamızı bırakmış olmaktan dolayı toparlanmaya çalışmamız, o sırada dalgaların üzerimize kadar gelmesi, suyun iyice yükselmesi, bizim ellerimizde torbalar eşyalar salkım saçak koşarak canımızı kurtarırken oturduğumuz kayalıkların tamamen denizin içinde kalması. sahildeki teyzelerin "kızlar bu saatte medcezir olur hiç mi haberiniz yok kihkihkih" diye bizle eğlenmesi.
    sonra seni deniz kıyısında çekmiştim sonra da sen beni çekerken telefonunun şarzının bittiğini hatırlıyorum. :D

1. bunu anlatabilecek kadar toparlayamadım da o yüzden yazmadım yoksa unutulmaz anlardan biri olarak hafızamda her zaman :)

2. ha bir de telefon olayı: o bir unutma olamaz: bildiğin telefonumu şortun cebine koydum, havuza atladım ve uzun süre eğlenerek yüzdüm.sonradan hatırladığımda o uzun süre eğlenerek yüzdüğüm anlar aklıma geldiğinde ağlamaklı oluyordum :D

3. biliyo musun benşm 2010 yazım da aslında kötü bi yazdı ama içinde vardı böyle güzel şeyler :)

hem ben evde çok yaparım nutella muz!

ayrıca emrah serbes'e bayılırım..

1. Mia, aslında hayatın içinde hep var böyle güzel anlar en kötü zamanlarda bile. Önemli olan görebilmek ki ne mutlu bize görebilmişiz :)

Kimse için demem zannediyordum ama Emrah Serbes ne yazsa okurum bence :)